Followers

cari2

Sunday, December 4, 2011

KELEBIHAN WANITA MENGANDUNG


Assalamualaikum teman2 sekalian..
apa khabar teman2 sekalian
diharap u all sumer hepi2 dan sihat2 hendaknya..
dimas mengerti keadaan student2 u waktu ini..mesti tension kn..
dh nk penghujung kuliah.mesti xciment btimbun nk kena antaq..
dimas pun cam 2..so,hari ini dimas nak share la dengan wanita2 yang bakal jadi ibu tak lama lagi..
~~kite kuar bab stdy lu ek~~ ni utk anda sumer...
1. Apabila seorang wanita hamil, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT akan mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan
2. 2 rakaat solat seorang wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat solat seorang wanita yang tidak hamil
3. Apabila seseorang wanita mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT akan mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad di jalan Allah
4. Wanita yang bersalin akan mendapat 70 tahun solat dan puasa pada setiap kesakitan pada satu uratnya akan dikurniakan oleh Allah SWT satu pahala haji
5. Apabila seseorang wanita melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya
6. Sekiranya seorang wanita meninggal dunia di dalam tempoh 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid
 7. Jika seorang wanita menyusukan anaknya hingga cukup tempoh (2 1/2 tahun), malaikat-malaikat di langit akan mengkhabarkan berita gembira bahawa syurga wajib baginya
8. Jika seorang wanita menyusukan anaknya yang menangis, maka Allah SWT akan memberikan pahala satu tahun solat dan puasa.
9. Seorang wanita yang menghiburkan hati anaknya maka Allah SWT akan memberikan 12 tahun pahala ibadat kepadanya.
Sumber: Buku Riwayat Bidadari Syurga Terbitan HR Publishing
tapi kan dimas agak pelik la nape la ada kes pembuangan bayi sedangkan banyak dah pahala dan kelebihan yang Allah berikan kepada wanita yang bergelar ibu...
dimas bukan nak tunjuk dimas ni alim, ini pun utk dimas buat sebagai pengajaran dan pengetahuan..sama2 lah kite berubah kearah kebaikan utk merasai nikmat di syurga kelak..
cer komen ckit tentang entry ni..^_^V
tata titi tutu.....

2 comments:

  1. sebab tulah, akak syok bila mengandung..ni pon tak sabar lagi nak mengandung, nak dptkan adik tuk si kecik nih..:)

    ReplyDelete
  2. hehe..suka ngn statement akak...cam best jer dpt bb..hehe..sy nk kawin cepat2 la..tp bis blaja lu...hehehe

    ReplyDelete